ФОРМАЛІЗАЦІЯ ТИПОВИХ ОЗНАК СТОРІНОК СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ
DOI:
https://doi.org/10.15802/rtem.v18i2.190144Ключові слова:
соціальна мережа, сторінка соціальної мережі, формалізація, класифікація, бот, параметри активності, налаштування, типові класифікаційні характеристики, типові класифікаційні налаштуванняАнотація
Мета. Робота виявляє формалізми, за допомогою яких можна представити сторінку користувача, як ключового елемента соціальної мережі, в службах соціальних мереж (ССМ). Методика. Виявлення типових класифікаційних ознак сторінок користувачів представлено на прикладі сторінок ботів. Аналіз ключових функцій ботів дозволив визначити типові налаштування, типові характеристики параметрів сторінок, типові параметри активності і синтезувати їх до класифікаційних ознак певних типів сторінок. Результати. В роботі досліджено статичні і динамічні параметри сторінок соціальних мереж, виявлено діапазони характеристик параметрів. Досліджено політику ССМ стосовно змін характеристик параметрів сторінок. Виявлено максимальні розміри соціальних мереж в різних службах соціальних мереж. Встановлено відсоток людей з реальної соціальної мережі по відношенню до соціальній мережі, створеної в Інтернет. Визначено причини створення сторінок не під власним ім’ям, причини створення декількох аккаунтів. Встановлені відмінності реальних соціальних мереж і соціальних мереж, створених за допомогою ССМ. Результати роботи можуть бути використані при веденні електронної комерції. Наукова новизна. Робота надає формальний опис сторінок соціальних мереж користувачів. Проведено розділення параметрів сторінок на статичні параметри, налаштування і параметри активності. Наведений перелік категорій людей, які не мають права створювати персональні сторінки або викладати на них певні відомості. Практична значимість. Результати досліджень можуть бути корисними як для пересічних користувачів служб ССМ, так і для науковців, які досліджують механізми формування соціальних мереж, їх розвитку або видалення. Для пересічних користувачів важлива безпека їх особистих відомостей, яка значною мірою залежить від формування переліку друзів і підписників. Також, треба враховувати, що соціальна мережа для бізнесу - це найбільш привабливий варіант просування комерції для фізичних осіб. Всі великі бренди вважають за потрібне мати своє представництво в ССМ. Для успішного стимулювання збуту певної продукції саме в інтернет-спільнотах вкрай важливим є формування цільової аудиторії. Дане дослідження допомагає це зробити.Посилання
Zabochin P. Vo «VKontakte» sluchilsya massovyy vzlom stranits / GAMEBOMB, 2019. – URL: http://gamebomb.ru/gbnews/27578.
Zakon Ukrainy «Pro zakhyst personalnykh danykh» / Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), 2010, N 34, st.481, chynnyi, potochna versiia – redaktsiia vid 30.01.2018. – URL: https://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2297-17.
Internet-torgovlya: interesnaya statistika 2018 goda / NeoSeo, 2018. – URL: https://neoseo.com.ua/internet-torgovlya-statistika-2018-goda.
Massovyy vzlom akkauntov iCloud / VikipediYa Svobodnaya entsiklopediya, 2017. – URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/ Massovyy_vzlom_akkauntov_iCloud.
Rezhepa Vladislav BOTY V SOTsSYeTYaKh: Chto eto takoe, i s chem ikh edyat? / OMAR TA SATT, 2017. – URL: https://www.omartasatt.info/stati/raznoe/boty-v-sotssetyakh-chto-eto-takoe-i-s-chem-ikh-edyat.
Robot (programa) / VіkіpedіYa Vіlna entsiklopedіya, 2019. – URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ Robot_(programa).
Sotsialna merezha / VikipediIa Vilna entsyklopediia, 2019. – URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Sotsialna_merezha#Sotsialni_merezhi_v_Interneti.
Feysbuk vzloman: do 90 mln akkauntov polzovateley podverglos atake iz-za oshibki v kode, kompaniya prinosit izvineniya / habr, 2018. – URL: https://habr.com/ru/company/ua-hosting/blog/424815/.
Khakery v ocherednoy raz vzlomali Feysbuk / Yandeks Dzen, 2018. – URL: https://zen.yandex.ru/media/ukrainerealities/hakery-v-ocherednoi-raz-vzlomali-feisbuk-5bc49b598de61c00a916f04c.
Burt R. Toward a structural theory of action: network models of social structure, perception and action. – New York: Academic Press, 1982. – 381 p.
Buss A, Strauss N. Online Communities Handbook: Building Your Business and Brand on the Web. Berkeley, CA: New Riders; 2009. – 288 p.
Hanneman Robert A., Riddle Mark Introduction to social network methods. – Riverside, CA: University of California, Riverside, 2005. – 322 p. – URL: http://faculty.ucr.edu/~hanneman/.
Wellman B. Network analysis: some basic principles. In R. Collins (ed.). Sociological theory. – San Francisco: Jossey-Bass, 1983 - p. 155–200.