РОЛЬ DIGITAL MARKETING У ПРОСУВАННІ ФІНАНСОВИХ ІННОВАЦІЙ НА ФІНАНСОВОМУ РИНКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/rtem2024/317773

Ключові слова:

інновації; фінансові інновації; цифрові платформи; фінансовий ринок; цифровізація; маркетингові інструменти.

Анотація

Метою дослідження є визначення сучасних тенденцій розвитку фінансових технологій та впровадження інноваційних продуктів у розвиток фінансового ринку. Окрема увага зосереджена на використанні інструментів інноваційного маркетингу в впровадженні інноваційних технологій у фінансову сферу. Сьогодні проблема цифрової трансформації актуальна як ніколи. За останні роки у фінансовій індустрії спостерігалось кілька тенденцій цифрової трансформації, що дозволило модернізувати ринок фінансових послуг. Завдяки цифровій трансформації фінансів відбулися значні зміни в управлінні інвестиціями. Хоча технологічні інновації у фінансах не є чимось новим, інвестиції в нові технології суттєво зросли за останні роки, а темпи інновацій експоненціальні. Методика. Під час дослідження впливу інструментів Digital маркетингу на фінансові інновації фінансового ринку було застосовано такі методи дослідження, як: теоретичні, з метою систематизації та узагальнення існуючих наукових підходів до впровадження цифрових технологій на фінансовому ринку; емпіричні методи, прогнозування, щодо перспектив впровадження інноваційних інструментів маркетингу на фінансовому ринку. Особливу увагу приділено використанню інноваційних маркетингових інструментів при впровадженні інноваційних технологій у фінансовий сектор. Результати. Досліджено нові системи та платформи, які покращують персоналізоване обслуговування та підвищують лояльність клієнтів. Використання цифрових технологій, таких як штучний інтелект, блокчейн і хмарні обчислення, скорочує час і вартість фінансових операцій. Автоматизація процесів, також, зменшує людські помилки та підвищує ефективність. Це допомагає легко інтегрувати та обмінюватися даними між системами, одночасно підвищуючи ефективність роботи. Цифрова трансформація допомагає фінансовим установам перейти від застарілих додатків до зручної централізованої системи. Разом з тим, значної актуальності набирають процеси поєднання цифрового маркетингу та фінансової індустрії. Оскільки фінансові установи адаптуються до цифрової ери, а інноваційні маркетингові рішення стають ключовими інструментами для досягнення та підтримки фінансового успіху. Фінтех маркетинг об’єднує брендинг, створення контенту, маркетинг у соціальних мережах і мобільну рекламу, що дозволяє швидко реагувати на пропозиції конкурентів та запити учасників фінансового ринку. Наукова новизна. За результатами дослідження обґрунтовано перспективи та напрями розвитку фінансових інновацій та ефективність використання маркетингових інструментів в управлінні фінансовим ринком. Практична значимість. Digital marketing дозволяє ефективно інформувати потенційних клієнтів про нові фінансові продукти, що сприяє швидшому прийняттю інновацій широкою аудиторією, а завдяки використанню великих даних та алгоритмів машинного навчання цифровий маркетинг дозволяє точно налаштовувати комунікації з цільовими сегментами ринку, цифрові канали дозволяють постійно відстежувати реакцію ринку на інновації, швидко вносити зміни у стратегію просування і покращувати взаємодію з користувачами.

Біографії авторів

Олена Сукач, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова

к.е.н., доц, завідувач кафедрою фінансів

Леся Сарана, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова

к.е.н., доц., доцент кафедри фінансів

Сергій Савченко, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова

д.е.н., проф., перший проректор

Посилання

Guley, A. (2013). Finansovi innovatsii yak faktory konkurentospromozhnosti krainy. [Financial innovations as factors of the country's competitiveness]. Naukovi pratsi MAUP, № 1(36), pp. 130-137. [in Ukrainian].

Kolinets, L. (2018). Finansovi innovatsii yak faktory transformatsii svitovoho finansovoho poriadku. [Financial innovations as factors of transformation of the world financial order]. Ekonomika i suspilstvo, № 15, pp. 15. 28-32. [in Ukrainian].

Panteleyeva, N. (2017). Finansovi innovatsii v umovakh tsyfrovizatsii ekonomiky: trendy, vyklyky ta zahrozy. [Financial innovations in the conditions of digitization of the economy: trends, challenges and threats]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, № 3(03), pp. 68-73. [in Ukrainian].

Sukach, O. and at. (2024). Vplyv finansovykh innovatsii na rozvytok rynku finansovykh posluh [The influence of financial innovations on the development of the financial services market]. Naukovyi visnyk mizhnarodnoi asotsiatsii vchenykh. Seriia: Ekonomika, menedzhment, bezpeka, tekhnolohii, №1(3). [in Ukrainian].

Al-Slehat, Z. (2023). FinTech and financial inclusion: the mediating role of digital marketing Business: Theory and Practice, 24(1), pp. 183-193.

Desai, V. (2019). Digital marketing: A review. International Jour-nal of Trend in Scientific Research and Development, Conference Issue, pp. 196–200

Li, Q. (2021). Research on the impact mechanism and applica-tion of financial digitization and optimization on small-andmedium-sized enterprises. Hindawi Scientific Programming, 2021.

Napoli, R. (2008). Innovation in the Financial Sector: Persistence and Schumpeterian Hypotheses. Journal of Service Science and Management, 1, pp. 215–226.

Roßmann, P. (2022). Finanzinnovationen am Kapitalmarkt Eberhard Karls Universität Tübingen.

Teixeira, S., Martins, J., Branco, F., Gonçalves, R., Au-Yong-Ol-iveira, M., & Moreira, F. (2018). A theoretical analysis of digi-tal marketing adoption by startups. In Trends and Applica-tions in Software Engineering, Advances in Intelligent Systemsand Computing, 688,pp. 94-105.

https://www.statista.com/outlook/dmo/fintech/worldwide

Sun, Y. (2022). Financial Innovations in Digital Marketing. Global. Journal of Commerce & Management Perspective, 2(11). Retrieved from: https://www.longdom.org/articles/financial-innovations-in-digital-marketing-93161.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-19

Як цитувати

Сукач, О., Сарана, Л., & Савченко, С. (2025). РОЛЬ DIGITAL MARKETING У ПРОСУВАННІ ФІНАНСОВИХ ІННОВАЦІЙ НА ФІНАНСОВОМУ РИНКУ. REVIEW OF TRANSPORT ECONOMICS AND MANAGEMENT, (12(28), 188–195. https://doi.org/10.15802/rtem2024/317773

Номер

Розділ

ЦИФРОВА ЕКОНОМІКА, МАТЕМАТИЧНІ І ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ МЕТОДИ ЕКОНОМІКИ