МЕХАНІЗМ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/rtem2024/327523

Ключові слова:

інструменти, рефреймінговий підхід, розвиток, залізничний транспорт, маркетингове управління, механізм

Анотація

Мета. Дослідити теоретико-методичні положення маркетингового управління в контексті розвитку залізничного транспорту, враховуючи трансформації світової економіки, потреби споживачів та особливості господарювання галузі, з метою розробки дієвого управлінського механізму. Методика. Для досягнення мети і вирішення поставлених завдань застосовано системний, структурний, стратегічний та рефреймінговий підходи до управління. Визначено багатофреймову модель, проведено комплексний аналіз бізнес-процесів залізничного транспорту та здійснено оцінку ефективності управлінських рішень. Результати. Уточнено поняття «механізм маркетингового управління розвитком залізничного транспорту» та сформульовано його фундаментальні положення. Запропоновано рефреймінговий підхід, що ґрунтується на трифреймовій моделі, яка сприяє адаптації до сучасних викликів, аналізу та вдосконаленню бізнес-процесів галузі. Розроблено конкретні рекомендації для підвищення ефективності управління, гармонізації діяльності та економічного зростання залізничного транспорту. Наукова новизна. Вперше сформовано механізм маркетингового управління залізничним транспортом на основі рефреймінгового підходу, що забезпечує інтеграцію структурних, стратегічних і культурних аспектів галузі та підвищує її адаптивність і конкурентоспроможність. Практична значимість. Запропонований механізм є інструментом для підвищення ефективності бізнес-процесів, посилення конкурентних переваг та покращення управління залізничною галуззю. Рекомендації можуть бути використані на всіх рівнях управління для впровадження інновацій, оптимізації ресурсів та підвищення задоволення потреб споживачів.

Біографія автора

В. О. ЗАДОЯ, Український державний університет науки і технологій

каф. «Економіка та менеджмент»

Посилання

Senyshyn O. S., Kryveshko O. V. (2020) Marketynh : navch. posibnyk. [Marketing: academic. Manual]. Lviv: Ivan Franko Lviv National University, 347 p.

Marketynh: navch. posib. (2021) [Marketing: education. Manual] / N. Ivanechko, T. Borisova, Yu. Protsyshyn, etc.; under the editorship N. R. Ivanechko. Ternopil: ZUNU. 180 p.

Marketynh: teoriya i praktyka: pidruchnyk (2022) [Marketing: theory and practice: textbook]. Lutsk: SPD Hadyak Zh.V., Volyn Polygraph. 408 p.

Teoretychnyy marketynh: Navchalʹnyy posibnyk (2021) [Theoretical marketing: study guide] / A. V. Sofienko., V. V. Shuklina, R. M. Naboka. 2nd ed., revised. and added Kherson: Vyshemirsky Book Publishing House. 494p.

Kovshova I.O. (2018) Marketynhovyy menedzhment: teoriya, metodolohiya, praktyka: monohrafiya [Marketing management: theory, methodology, practice: monograph]. V.S. Vyshemyrskyi FOP Publishing House. 516 p.

Mordvintseva T.V. (2007) Stratehichne marketynhove upravlinnya diyalʹnistyu pidpryyemstva [Strategic marketing management of enterprise activities]. Investments: practice and experience. No. 23. P. 41-43.

Marketynhovyy menedzhment : navch. posibnyk (2015) [Marketing management: teaching. manual] under the editorship Štefanycha D.A. Ternopil: Economic Opinion. 241 p.

Samokisha A.M. (2017) Upravlinnya diyalʹnistyu pidpryyemstva cherez orhanizatsiyu marketynhovoho menedzhmentu [Management of the company's activities through the organization of marketing management]. Science in the context of modern globalization processes. Vol. 8. Poltava. P. 13–14.

Dukan V. L., Kuznetsov V. E., Skrypinskyi O. L. (2023) Tekhnolohichni trendy rozvytku pidpryyemstv zaliznychnoho transportu v umovakh tsyfrovizatsiyi [Technological trends in the development of railway transport enterprises in conditions of digitalization]. Herald of the economy of transport and industry. No. 84. P. 128-138.

Toropova V. I. (2023) Zabezpechennya innovatsiynoho rozvytku pidpryyemstv zaliznychnoho transportu v umovakh tsyfrovoyi ekonomiky [Ensuring the innovative development of railway transport enterprises in the conditions of the digital economy]: dissertation. ...Doctor of Philosophy: 051 – Economics. Ukraine state Railway University transp. Kharkiv. 370 p.

Charkina T.Yu., Zadoya V.O. (2023) Tsyfrovizatsiya marketynhovoho upravlinnya na pidpryyemstvakh zaliznychnoho transportu [Digitization of marketing management at railway transport enterprises]. Herald of the economy of transport and industry. No. 84. P. 67-78.

Senyshyn O. S., Kryveshko O. V. (2020) Marketynh : navch. posibnyk [Marketing: education. Manual]. Lviv: Ivan Franko Lviv National University. 347 p.

Buga N.Yu., Kovinko O.M., Shamalyuk D. (2017) Formuvannya marketynhovoho mekhanizmu rozvytku pidpryyemstva [Formation of the marketing mechanism of enterprise development]. Global and national economic problems. Is. 20. P. 250-254.

Solntsev S.O. (2002) Modeli u stratehichnomu marketynhovomu planuvanni [Models in strategic marketing planning]. Marketing in Ukraine. No. 6 (16). P. 34-36.

Solntsev S.O., Yavorska K.Yu. Mekhanizm marketynhovho upravlinnya portfelem biznesiv na osnovi zbalansovanoyi systemy pokaznykiv [The mechanism of marketing management of a portfolio of businesses based on a balanced system of indicators]. Economic bulletin of NTUU "KPI". URL: https://economy.kpi.ua/uk/node/309.

Mushinsky B. (2018) Kontseptsiya bezperervnoho vedennya biznesu [The concept of continuous business management]. Theoretical and practical aspects. Business-Inform. No. 8. P. 185–190.

Kurochkina I. (2018) Osoblyvosti rozvytku marketynhu terytoriy v umovakh tsyfrovoyi ekonomiky [Peculiarities of the development of territory marketing in the conditions of the digital economy]. Business-Inform. No. 8. P. 258–263.

Yanchuk T.V., Musienko O.L. (2019) Suchasnyy mekhanizm upravlinnya marketynhovoyu diyalʹnistyu z vykorystannyam informatsiynykh tekhnolohiy [Modern mechanism for managing marketing activities using information technologies]. Eastern Europe: Economy, Business and Management. Is. 3 (20). P. 379 – 384.

Kucher O. V. (2024) Formuvannya marketynhovoho mekhanizmu upravlinnya rozvytkom bioekonomiky [Formation of the marketing mechanism for managing the development of the bioeconomy]. Management. Is. 1 (42). P. 120 - 126.

Refreyminh [Reframing]. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D1%84%D1%80%D0%B5%D0%B9%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B3

Myronchuk N.M. (2020) Osnovy samoorhanizatsiyi u profesiyniy diyalʹnosti: navchalʹno-metodychnyy posibnyk [Basics of self-organization in professional activity: educational and methodological manual]. Zhytomyr: Zhytomyr State University named after I. Franka. 133 p.

Modyfikovanyy shestykrokovyy refreyminh [Modified six-step reframing]. URL: http://medbib.in.ua/modifitsirovannyiy-shestishagovyiy-refreyming.html.

Osnovni vydy ta bazovi metodyky refreyminhu [Main types and basic methods of reframing]. URL: https://studwood.net/1269174/psihologiya/osnovnye_vidy_bazovye_metodiki_refreyminga.

Refreyminh «shistʹ krokiv» [Reframing "six steps"]. URL: https://alexus.com.ua/terapiya-z-metodiki-nlp/.

Chkan A.S., Markova S.V., Kovalenko N.M. (2014) Samomenedzhment: navchalʹnyy posibnyk [Self-management: a study guide]. Zaporizhzhia: ZNU. 84 p.

Dunford R., Palmer I. Hnuchkistʹ yak obgruntuvannya orhanizatsiynykh zmin: dyskursyvnyy pidkhid [Flexibility as a rationale for organizational change: a discursive approach]. URL: https://grebennikon.u/category/56/?start=20.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-19

Як цитувати

ЗАДОЯ, В. О. (2025). МЕХАНІЗМ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ. REVIEW OF TRANSPORT ECONOMICS AND MANAGEMENT, (12(28), 101–109. https://doi.org/10.15802/rtem2024/327523

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ТРАНСПОРТУ