ВПЛИВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ НА МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ КРЕАТИВНОЇ ІНДУСТРІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/rtem2025/328447

Ключові слова:

SMM, SEO-оптимізація, діджиталізація, стримінг, цифровий маркетинг, цифровізація, креативна економіка, креативні індустрії

Анотація

Мета. Метою дослідження є аналіз впливу глобальної цифровізації на розвиток креативних індустрій, зокрема маркетингової сфери, виявлення її основних переваг та викликів, а також прогнозування подальших векторів розвитку діджиталізованих креативних секторів. Методика. У дослідженні застосовано комплексний підхід із використанням методів порівняльного аналізу, статистичного узагальнення даних звітів UNCTAD, OECD, Statista, а також логіко-аналітичного підходу для оцінки змін у структурі та динаміці креативних індустрій під впливом цифровізації. Результати. Дослідження підтвердило, що цифровізація глибоко інтегрувалась у креативні індустрії, сприяючи зростанню глобального експорту креативних послуг, особливо у сферах програмного забезпечення, досліджень і розробок, реклами та маркетингу. Встановлено, що цифрові інструменти значно знизили бар’єри входу на ринок, проте водночас спричинили зростання конкуренції. Також виявлено: зростання обсягів глобального експорту креативних послуг на фоні стабільного попиту на цифровий контент; розширення доступу до інтернету, що створює нові умови для розвитку цифрових бізнес-моделей; трансформацію споживацьких очікувань, що вимагає персоналізації комунікації у цифровому середовищі; значне домінування технологічних гігантів (Spotify, Google, Alibaba) на відповідних сегментах ринку, що створює бар’єри для новачків; активне зростання ролі країн, що розвиваються, в експорті креативних послуг; посилення значення цифрового маркетингу як ключового інструменту просування та монетизації креативного продукту. Наукова новизна. Дослідження конкретизує сучасний вплив цифровізації на креативну економіку через призму маркетингових практик, пропонує авторське бачення структури креативних послуг та виявляє нові тенденції у розвитку цифрового маркетингу як ключового елементу економічного зростання. Практична значимість. Отримані результати можуть бути використані державними установами, підприємствами креативного сектору, стартапами та освітніми закладами для формування стратегій цифрової трансформації, розробки ефективної маркетингової політики та підтримки інновацій у сфері креативного підприємництва.

Біографії авторів

Тетяна Сак, Волинський національний університет імені Лесі Українки

к.е.н., доцент, завідувач кафедри маркетингу

А. КОЗЕЛ, Волинський національний університет імені Лесі Українки

здобувачка вищої освіти ОС «Бакалавр» кафедри маркетингу

М. ЩУРОВ, Волинський національний університет імені Лесі Українки

здобувач вищої освіти ОС «Бакалавр» кафедри маркетингу

Посилання

Blagun, I., & Hrynevych, L. (2021). Marketynh kreatyvnykh industrii: Suchasni napriamy rozvytku [Marketing of creative industries: Modern directions of development]. Ukrainskyi Zhurnal Prykladnoi Ekonomiky, 6(2), 107–112. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujae_2021_6_2_15

Mazur, O., & Kvitka, S. (2024). Vplyv tsyfrovoi transformatsii na rozvytok kreatyvnykh industrii [The impact of digital transformation on the development of creative industries]. Aspekty Publichnoho Upravlinnia, 12(1), 242–253. https://doi.org/10.54254/2754-1169/106/20241670

Oliinyk, O. (2023). Tsyfrova transformatsiia kreatyvnykh industrii: Brytanskyi keis [Digital transformation of creative industries: British case]. Pytannia Kulturolohii, (42), 206–218. https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293779

Shkodina, I. V., Kondratenko, N. D., & Shchukina, A. M. (2023). Kreatyvna industriia 4.0: Tendentsii ta transformatsii v epokhu tsyfrovatzii [Creative industry 4.0: Trends and transformations in the digitalization era]. Visnyk KhNU Imeni V. N. Karazina, (18), 22–30. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2023-18-03

De Mauro, A., Sestino, A., & Bacconi, A. (2022). Machine learning and artificial intelligence use in marketing: A general taxonomy. Italian Journal of Marketing, 2022(4), 439–457. https://doi.org/10.1007/s43039-022-00057-w

Cherniavska, O., & Kaznodii, V. (2023). Management systems in digitalization conditions. Management, 2(38), 96–106. https://doi.org/10.30857/2415-3206.2023.2.8

UNCTAD. (2024). Creative economy outlook 2024. https://unctad.org/publication/creative-economy-outlook-2024

OECD. (2025). Internet access in households. https://www.oecd.org/en/data/indicators/internet-access-in-households.html

Sak, T., Mylko, I., Ivashko, O., Chulipa, I., Wołowiec, T., & Sokołowska-Woźniak, J. (2025). How the digital economy is revolutionizing marketing management and driving sustainable development. Sustainability, 17(3), 1130. https://doi.org/10.3390/su17031130

Statista. (2025). Music streaming service subscriber share. https://www.statista.com/statistics/653926/music-streaming-service-subscriber-share/

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Благун І., Гриневич Л. Маркетинг креативних індустрій : сучасні напрями розвитку. Український журнал прикладної економіки. 2021. Том 6. № 2. С. 107-112. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujae_2021_6_2_15

Мазур О., Квітка С. Вплив цифрової трансформації на розвиток креативних індустрій. Аспекти публічного управління. Том 12. № 1. 2024. С. 242-253. DOI: https://doi.org/10.54254/2754-1169/106/20241670

Олійник О. Цифрова трансформація креативних індустрій: британський кейс. Питання культурології, 2023. №42, с. 206-218. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293779

Шкодіна І.В., Кондратенко Н.Д., Щукіна А.М. Креативна індустрія 4.0: тенденції та трансформації в епоху цифровізації. Вiсник ХНУ iменi В. Н. Кapaзiнa. 2023. № 18. С. 22-30. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2023-18-03

De Mauro, A. Sestino, and A. Bacconi, “Machine learning and artificial intelligence use in marketing: a general taxonomy”. Italian Journal of Marketing, vol. 2022, no. 4, pp. 439–457, Dec. 2022, DOI: 10.1007/s43039-022-00057-w.

Cherniavska, O., Kaznodii, V. (2023). Management systems in digitalization conditions. Management, 2(38), 96-106. https://doi.org/10.30857/2415-3206.2023.2.8.

Creative Economy Outlook 2024. UNCTAD. URL: https://unctad.org/publication/creative-economy-outlook-2024

OECD. 2025. Internet acces in households. URL: https://www.oecd.org/en/data/indicators/internet-access-in-households.html

Sak T., Mylko I., Ivashko O., Chulipa I., Wołowiec T., Sokołowska-Woźniak J. How the Digital Economy Is Revolutionizing Marketing Management and Driving Sustainable Development. Sustainability. 2025, 17(3), 1130. https://doi.org/10.3390/su17031130

Statista. 2025. Music Streaming Service Subscriber Share. URL: https://www.statista.com/statistics/653926/music-streaming-service-subscriber-share/

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-04

Як цитувати

Сак, Т., КОЗЕЛ, А., & ЩУРОВ, М. (2025). ВПЛИВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ НА МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ КРЕАТИВНОЇ ІНДУСТРІЇ. REVIEW OF TRANSPORT ECONOMICS AND MANAGEMENT, (13(29), 147–154. https://doi.org/10.15802/rtem2025/328447

Номер

Розділ

ЦИФРОВА ЕКОНОМІКА, МАТЕМАТИЧНІ І ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ МЕТОДИ ЕКОНОМІКИ